Söndagen den 7/4 kl 11.00 får vi efterlängtad ”årligt återkommande besök”.

Söndagsgemenskap

Här nedan lite information om Goda Nyheters arbete samt länk till hemsidan.

Detta är Goda Nyheter

Goda Nyheter (tidigare Gideoniterna) är en fristående, ideell förening med uppgift att tillhandahålla biblar utan kostnad för mottagaren. Goda Nyheters medlemmar tillhör en församlingsgemenskap i något av Sveriges kristna samfund.

Goda Nyheters uppgift

Goda Nyheters uppgift är att dela ut Guds ord och skapa möjlighet till läsning i livssituationer och sammanhang där Bibeln kan vara till konkret hjälp och stöd.

Föreningen placerar biblar och Nya testamenten på bland annat hotell, inom kriminalvård och sjukvård samt delar ut Nya testamenten i fickformat till bland annat skolungdom, studenter, militär, polis- räddnings- och sjukvårdspersonal.

Goda Nyheter har även ett stort engagemang för internationell bibelutdelning och stöttar bibelutdelning till förföljda kristna i Indien och Kina samt utdelning av biblar på olika stamspråk i Uganda genom föreningens internationella samarbetspartner ShareWord Global.

ShareWord Global är sedan 2019 Goda Nyheters partner i internationell bibelutdelning.

I ShareWord Globals internationella nätverk ingår Goda Nyheter (Sverige), GoodNews for Everyone (Storbritannien), GodtNytt Bibelmisjon (Norge) och WordSpread Foundation (Sydafrika). Sverige ingår även i ledningsgruppen för det internationella arbetet.

ShareWord Global värvar inte medlemmar eller bygger strukturer utanför Kanada I stället samarbetar de med utvalda partners och församlingar, för att genomföra bibelutdelningar i andra länder. Samtliga medlemmar och intresserade kan dessutom delta i s k GO-resor – (Gospel Outreach) missionsresor med evangelisation och bibelutdelning – till ett antal länder varje år.

Ett särskilt fokus för Goda Nyheter, har varit att stötta bibelutdelning i främst Indien och Kina.

Goda Nyheter: https://www.godanyheter.org/sv/om-oss/detta-ar-goda-nyheter