Februari Månad

Februari månad i kyrkan, har redan inställda aktiviteter.

Ekumeniska andakter på Hällagården har blivit inställda på grund av ökad smittspridning. Mässan som vi brukar ha första tisdagen i månad inställdes på grund av sjukdom. Det kan bli förändringar, men läs gärna senaste information från Facebook eller från hemsidan.

Vi lever i en oviss tid. Miljökatastrofer, Krig och sjukdom härjar. Bibeln tröstar med orden: Känn ingen oro. Tro på Gud, och tro på mig.
(Johannesevangeliet 14:1)

Vi vill också uppmuntra med budskap… Känn ingen oro, tro på Gud och tro på Herren Jesus Kristus. Han vill dig väl. Kom gärna och dela gemenskap med oss.

Till Er som har symptom och känner sig krassliga, stanna hemma för andras skull. Vi har tryckt ihop kyrkbänkarna och sitter varannan bänkrad, Har handsprit lite varstans och följer på alla sätt och vis Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Hoppas vi kan fortsätta att ha våra gudstjänster och söndagsgemenskap så som de är planerade i församlingsbladet. Välkomna.