Bonden på byn, Kilafors

Bonden på byn Lördagen den 19/8-2017  kl. 10-15

Nu börjar det vara dags för årliga evenemanget vi alla väntat på, Bonden på byn. Vi på Missionskyrkan har haft kaffeservering som tradition ett flertal år tillbaka i tiden. I år har vi även försäljning av handarbeten samt lite loppis grejer.

Med försäljningens intäkter stödjer vi familjen Sarajärvi , som arbetar med organisationen Youth With A Mission (YWAM) , i Guanacaste, Costa Rica.

Familjen Sarajärvi i Costa Rica
YWAM Guanacaste

Ungdom med uppgift (ofta förkortat UMU) är en global rörelse med fokus på evangelisation, lärjungaträning och mission, grundad i 1960 av Loren Cunningham, som sysslar med att träna och sända ut ungdomar i mission. Ungdom med Uppgift finns på över 1000 platser i cirka 180 länder och har 18000 medarbetare.

Verksamheten i Sverige började 1974 med besök av Jim & Jan Rogers till Eskilstuna. Sedan 1979 är Restenäs centrum för den svenska verksamheten.

På grund av det ostadiga vädret kommer vi nog att hålla oss inomhus i kyrkbyggnaden. Välkommen in och ta en kopp kaffe.