Gudstjänst med nattvard

Söndagen den 26/3 firar vi Gudstjänst tillsammans med Equmeniakyrkan Skog. Hoppas du också har möjlighet att komma. Mer info i broschyren. Efter Gudstjänsten har vi kyrkkaffe som vanligt.

Vad är syftet med nattvarden?
I nattvardsgudstjänsten får den kristne genom brödet och vinet delaktighet i Kristus. Nattvarden är en fortsättning på den sista måltid Jesus åt med sina lärjungar. För de kristna blir därför nattvarden ett möte med den korsfäste och uppståndne Jesus.

Vad är skillnaden mellan Gudstjänst och Söndagsgemenskap?
Det är egentligen ingen större skillnad mellan Gudstjänst och Söndagsgemenskap, men… ”Gudstjänst” samt ”Gudstjänst med nattvard” är mer traditionell gudstjänst. ”Söndagsgemenskap” däremot är friare sammankomst/möte med t.ex information från missionsfältet eller mer sånger o.s.v.

Kommer det att finnas ”Öppen Kyrka” verksamhet under sommaren?
Ja, det hoppas vi på. Det känns inte riktigt bra att stänga ner verksamheten över hela sommaren. Vi har ju en väldigt fin kyrka, med stor tomt, mitt på byn. Det kan vara trevligt att sätta sig ner och ta en kopp kaffe, när man ändå är i byn och handlar eller är ute på promenad.
Information om detta kommer senare. Men det blir nog samma tider som förra sommar…. på tisdagar och söndagar.